Magyar versenyző is dobogós lett az első, hazánkban rendezett rallycross világbajnokságon. Ráadásul nem is akárkiről, hanem a pilisvörösvári Wieszt Jankóról van szó, aki a július 27–28-án Nyirádon rendezett vébén a szenzációs harmadik helyet érte el.
A fiatal versenyző a Vörösvári Újságnak elmondta, erre az esztendőre csak egy komoly megmérettetést tervezett, ezért az Európa-bajnokságon nem indult, hanem a figyelmét inkább a világbajnokságra koncentrálta. „Itt a legjobbakkal versenyezhet az ember. Olyan kollégákkal mérhettem össze a tudásomat, akik már tizenéve mennek ezen a szinten és színvonalon. Ráadásul nekem ez volt az első világbajnoki szereplésem, mégis sikerült az elejétől a végéig versenyben maradni velük.”
A vébé egy szombati és egy vasárnapi versenynapból állt. Janko az első nap előfutamaiban jó helyezéseket ért el, így bejutott az elődöntőbe, ahol harmadik lett. Ezzel az eredménnyel a döntőbe kvalifikálta magát, ahol pedig végül a dobogó harmadik fokára állhatott. Vasárnap az előfutamokban szintén jól teljesített, így első pozícióról indult az elődöntőben, végül azonban egy baleset után nem tudta folytatni a versenyt.
És hogy milyen kocsival sikerült ezt a sikert elérnie? Csapatával ezúttal egy korábbról ismert és gyorsnak ítélt, Prodrive által épített Renault Megane R. S. RX-szel futott neki ennek a megmérettetésnek, ami Janko elmondása szerint a király kategória autója, Supercar osztály. A kocsi tulajdonságai: 2000 köbcentiméter, turbómotor, 600 lóerő, 900 nm, összkerékhajtás.
A verseny kapcsán felvetődik a kérdés, hogyan folytatódik a versenyzés Wieszt Janko számára? „A mai napig fájnak a balesettől bizonyos porcikáim, ezért egyelőre még nem tudom, szeretném-e folytatni – árulta el a pilóta. – Átértékelődtek számomra a dolgok, ezért nem vagyok biztos benne, hogy szükségem van a továbbiakban is a versenyzésre. Idővel kiderül…”