Megújul az internetes jegyvásárlás december 13-tól a MÁV-nál. Az új Elvira már a vasúttársaság egységes jegyértékesítési rendszerében működik majd, összekötve a MÁV mobilalkalmazással, így akár egy regisztrációval, de önállóan is használhatják az utasok mindkettőt. A MÁV közölte: a rendszer informatikai hátterét a szakembereik fejlesztették az utasoktól beérkezett javaslatok, igények alapján.
Felhívják ugyanakkor a figyelmet, hogy a december 13-tól hatályba lépő új menetrendi időszakra az e-ticketben már nem lehetséges jegyet venni, viszont az online jegyváltás a MÁV appon belül teljes körűen elérhető.
A technológiai átállás folyamata csütörtökön kezdődik, egyelőre tesztüzemben. Első körben ötszázan próbálhatják ki az új rendszert, azonban a vasúttársaság folyamatosan figyelemmel követi a működését, és ettől függően emeli a tesztelésbe bevontak létszámát.
A MÁV szerint az Elvira használatakor a legszembetűnőbb változás a modern, letisztult kezelőfelület, a másik kiemelt fejlesztés pedig a már említett „egységesítés” vagyis, hogy applikációjukkal közös felhasználói fiókot használhatnak a felhasználók, így az új Elvirán megvett jegy a MÁV appban is megjelenik, valamint e-mailben is megkapja pdf formátumban. Ezáltal a jegyet letölthetik, kinyomtathatják, vagy továbbíthatják annak, akinek a nevére szól. A vásárláshoz és az utazáshoz szükséges adataikat lényegében egyetlen kényelmes felületen kezelhetik, szükség esetén pedig módosíthatják is azt az utasok. Emellett bármelyik felületen kezdeményezhetnek jegyvisszatérítést az online vásárolt jegyekre, ha a vásárlási feltételeknél ez a lehetőség nem volt kizárva. A felhasználók az elmentett számlázási- és bankkártyaadataikat is használhatják a webes és az applikációs felület esetében is.