Miben segíthetünk?

Templom téri diákok Finnországban

2024. július 2.
A Templom téri iskola az Erasmus+ cserediákprogram keretében a finnországi csoportot látott vendégül. Az iskola beszámolóját a Vörösvári Újság júniusi számában is olvashatták, az izgalmas látogatásról, a kapcsolatok építéséről szóló összefoglalót most web oldalunkon is megismerhetik.

Finnországba utazhatott 2023 október első hetében 14 tanulónk és 3 pedagógusunk Erasmus+ cserediákprogram keretében. Nem először, hiszen az előző tanévben már vendégül látott minket a Nurmo iskola. A program során egy napot töltöttünk el Helsinkiben és megcsodáltuk látványosságait. Majd vonattal tovább utazva megérkeztünk a célállomásunkra, Seinäjokiba, ahol a finn családok szeretően gondoskodtak a magyar cserediákokról.

A programunk nyelve az angol volt, azonban a nyelvhasználat mellett tanulóink megismerhették a finn oktatási rendszert, a finn diákok életét. A matematika-, biológia-, földrajz- és angolóra után részt vehettek olyan tanórán is, mint a háztartástan, ahol közösen készítette el a két nemzet az ebédjét.

Délutánonként megnéztük Seinäjoki nevezetességeit, tavait, egy izgalmas kirándulás keretében pedig a helyi lápvidéket is felfedeztük. A házigazdákkal finn játékokat játszottunk, és lehetőségünk volt kipróbálni a hagyományos finn szaunát, ami után egy igazán hűvös tóba csobbantunk.

2024 áprilisában 20 fős finn csoport látogatott el hozzánk, akik közül páran már jártak nálunk. A cserediákok egy hétig éltek magyar családoknál, megismerkedtek a magyar és a német nemzetiségi kultúrával, városunkkal, iskolánkkal. Elkirándultak Esztergomba, Visegrádra, Budapestre és Zsámbékra is. Hagyományos sváb játékokat játszottak, a hét végezetéül pedig részt vettek iskolánk Trachttag programján.

Diákjaink az Erasmus+ mobilitási program alatt új barátságokat kötöttek és felejthetetlen élményekkel gazdagodtak. Mindez nemcsak nyelvi és kulturális ismereteiket bővítette, hanem hozzájárult személyes fejlődésükhöz is, és arra ösztönözte őket, hogy nyitottabbak és elfogadóbbak legyenek a világ sokszínűségével szemben.

Köszönjük a program szervezését Korponay-Szabó Ildikó tanárnőnek.