Miben segíthetünk?

Erdélyben jártak a Vásár téri iskola tanulói

Erdélyben jártak a Vásár téri iskola tanulói
2024. július 23.

A Határtalanul Program célja a magyar - magyar kapcsolatok kialakítása, elmélyítése.  Ennek keretében magyarországi iskolák tanulói központi támogatással osztálykiránduláson vesznek részt a szomszédos országok magyarlakta területein, így személyes tapasztalatokat szereznek a külhoni magyarságról.

A Vásár téri iskola 7. b osztálya június közepén töltött négy napot Erdélyben, az erről szóló képes beszámolójukat tekinthetik meg, olvashatják el oldalunkon:

„1. nap - Koltó, Dés, Magyaró

Koltón a Teleki-kastélyban megtekintettük Petőfi és Szendrey Júlia mézesheteinek mesés helyszínét. A gyermekbarát interaktív kiállításon bepillanthattunk életük egy rövidke időszakába. A kastélyparkban szobrukon nemzeti színű szalagot helyeztek el a tanulók.

2. nap -Békás-szoros, Kicsi Békás-szoros, Gyilkos-tó, Gyergyóremete, Eszenyő

Délelőtt festői tájakon jártunk. Alig tudtunk betelni a látvánnyal! Szinte lélegzetelállító volt a szorosok és a Gyilkos-tó vidéke. Páratlan szépség terült el alattunk, amikor lenéztünk a Magyarok hídjáról és a bércek közé kifeszített függőhídról a mélybe. Kézműves csokoládé kóstolással édesítettük a délelőttöt. A legérdekesebb program délután várt bennünket Gyergyóremetén. Szekerekre ültünk, és felkerestük Rózsika néni, az utolsó molnár vízimalmát Eszenyőn. Majd felszekereztünk a Görgényi-havasok lábánál az esztenába (juhok és tehenek nyári szálláshelye), ahol a kalibában lakó csobánok (pásztorok) friss sajttal, túróval, ordával kínáltak bennünket.

3. nap - Borszék: Zimmethausen líceum, Bobpálya, Tündérkert, Medve-barlang,  Fontana gyógyfürdő

Ezen a napon tehénbőgésre ébredtünk. Összeszedtük a holminkat és reggeli után elindultunk a borvíz városába.

Mivel Borszék és Pilisvörösvár partnerkapcsolata bő tíz évre nyúlik vissza, elhatároztuk,  hogy ha már Erdélyben járunk, elmegyünk oda a gyerekekkel.

A Zimmethausen líceumban  határtalan vendégszeretettel fogadott bennünket az igazgató úr. Büszkén mutatta meg a felújított intézmény gazdagon felszerelt szaktantermeit. Bemehettünk a fizika-kémia terembe, ahol a hatodikosok épp a lencsék fajtáival és a fénytöréssel ismerkedtek. Az iskola ablakain kitekintve mesés fenyőerdő látható, ahol a tanárnő elmondása szerint őzikék (és olykor medvék) szoktak sétálgatni.

Vezetőnkkel, Krisztinával felmentünk a bobpályára, ahonnan lefelé száguldozás közben elénk tárult a csodás panoráma. A világhírű borvíz (ásványvíz) forrásokat összekötő pihenő- és gyógyulóhelyen, a Tündérkertben csatangoltunk, és a keskeny szurdokon keresztül eljutottunk a Medve-barlang üregeibe. Néhányan megtöltötték kulacsukat a Kossuth-forrás vizével. A kirándulás a Fontana gyógyfürdőben zárult. Ott találkoztunk Mik József polgármester úrral, aki maga is többször járt már Vörösváron,  és nagyon örült, hogy a gyerekek élvezték a strandolást a júniusi forróságban.

4. nap - Marosvécs, Kolozsvár, Királyhágó

Kakasszóra ébredtünk, de nem jó szívvel, mert tudtuk, hogy ma este véget ér az erdélyi osztálykirándulás. Összeszedtük a holminkat a Nimród házban és a búcsúzkodás előtt a tiszteletes úr megmutatta a műemlék református templom belsejét. Külön figyelmet szentelt a karzatot, az úrasztalát, a szószéket, az imakönyveket, a fali kazettákat és a padokat díszítő jellegzetes piros-kék keresztszemes hímzésekre.

A templomkertben búcsút vettünk Magyarótól és meg sem álltunk a marosvécsi Kemény kastélyig. Ott búcsúztunk el honismereti vezetőnktől és kora délután megérkeztünk a pezsgő, nyüzsgő, hangulatos Kolozsvárra. Felkerestük Mátyás király lovasszobrát,  szülőházát, és a Szent Mihály templomot. A gyerekek  kaptak kis szabadidőt a belvárosban, aztán meg sem álltunk a Királyhágóig. Elkészítettük az utolsó közös erdélyi fotót és gyors határátkelés után késő este élményekkel teli megérkeztünk a Vásár térre.

Köszönjük a magyar kormány és a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. támogatását a program megvalósításához.

Stecklné Boldizsár Katalin, Lazri Judit"

 

 

 

Hírek []
Események []
Dokumentumok []
Aloldalak []