Tájékoztató helyi adók fizetésével kapcsolatosan:
I. Iparűzési adó
A helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény felhatalmazásában Pilisvörösvár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a helyi adókról szóló 23/2008. (XI. 26.) önkormányzati rendeletének 8. §-a, 9. §-a valamint 10. §-a szerint a vállalkozók iparűzési adó fizetésére kötelezettek, ha Pilisvörösvár Város Önkormányzat illetékességi területén székhellyel vagy telephellyel rendelkeznek.
- Az adó mértéke:
- Iparűzési adó 1,85%
- Az adófizetés határideje:
- Március 16. (adóelőleg)
- Május 31. (előző évi végleges adó)
- Szeptember 15. (adóelőleg)
(Az előző évről szóló bevallás benyújtásának határideje tárgyév május 31.
Az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény alapján az önkormányzati adóhatósághoz a vállalkozók a megfizetett iparűzési adóelőleg és az adóévre megállapított tényleges adó különbözetét az adóévet követő május 31-ig kötelesek megfizetni, illetőleg a túlfizetés összegét ettől az időponttól igényelhetik vissza.)
A koronavírus-világjárvány nemzetgazdaságot érintő hatásának enyhítése érdekében szükséges egyes intézkedésekről szóló 639/2020. (XII.22.) Korm. rendelet értelmében a 2021. évben végződő adóévben, a rendeletben meghatározott mikro-, kis- és középvállalkozások esetében a helyi iparűzési adó mértéke 1 %.
A rendelet szerint KKV-nak minősülő vállalkozónak a 2021. évben, az adott előleg-fizetési időpontban esedékes – a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény szerint bevallott és a 2021. évben az önkormányzati adórendelet szerinti adómértékkel bevallandó – adóelőleg 50 %-át kell az egyes esedékességi időpontokban megfizetni.
Fontos, hogy az adóelőleg felezés lehetőségét csak akkor tudja igénybe venni a vállalkozó, ha 2021. február 25-ig a székhelye, telephelye szerinti önkormányzati adóhatóság számára a NAV-on keresztül, a NAV által rendszeresített elektronikus nyomtatványon erről kifejezetten nyilatkozik.
2021. január 1-jétől a helyi iparűzési adóról szóló adóbevallási kötelezettség – ideértve az adóbevallás kijavítását és az önellenőrzéssel való helyesbítést – és az adóelőlegről szóló bevallási kötelezettséget kizárólag a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) felé elektronikus úton, az állami adóhatóság által rendszeresített elektronikus nyomtatványon teljesíthető (NAV-HIPA). Az e-önkormányzat portál helyi iparűzési adó űrlapjai központilag visszavonásra kerülnek.
II. Gépjárműadó
Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy 2021. január 1-jétől a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) veszi át a gépjárműadóval kapcsolatos feladatokat az önkormányzati adóhatóságoktól. A 2021-től kezdődő időszakra járó adót a NAV számlájára kell megfizetni, az általuk kiküldött határozat alapján. A továbbiakban a kedvezmények és a mentességek, valamint a gépjárműadóhoz kapcsolódó adóigazolások (0-s igazolás parkoláshoz) tekintetében is a NAV jár el.
A gépjárműadóval kapcsolatos értesítőket az adóhatóság megküldi a lakosság számára a meghosszabbított fizetési határidővel.
A gépjárműadó első részletét 2021. április 15-ig, a második részletet 2021. szeptember 15-ig kell befizetni a 410-es adónemhez tartozó, 10032000-01079160 számú NAV Belföldi gépjárműadó bevételi számlára.
A 2021. január 1. előtti időszakra vonatkozóan megállapított gépjárműadó kötelezettség esetében még az önkormányzati adóhatóság jár el.
Online, bankkártyával is intézhetők az adóbefizetések az önkormányzatok felé
2020. március 10.
2020. március 9-én 9 órától bevezetésre került országosan az önkormányzati ASP rendszerben az elektronikus fizetési és elszámolási rendszer (EFER), melynek következtében az adók, díjak, illetékek elektronikus úton történő befizetése lehetővé vált.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az ASP Elektronikus Fizetési szolgáltatás (ASP e-fizetés) bevezetésével az ügyfeleknek lehetősége van a kiválasztott önkormányzati adóhatósághoz tartozó adó-, díj- és illetékfizetési kötelezettségét elektronikus úton lekérdezni és teljesíteni.
A szolgáltatás igénybevétele elektronikus azonosítást követően lehetséges.
Kizárólag olyan személy jogosult elektronikus úton adóbevallást teljesíteni, folyószámla egyenleget lekérdezni, illetve elektronikus befizetés során adóztatás adatokat lekérni, akinek a személyes azonosító adatai (4T: név/születési név, anyja neve, születési hely, születési idő) hiánytalanul és pontosan szerepelnek az adónyilvántartásban, mint adózó, vagy mint meghatalmazott személy. Az adatkezeléshez az ügyfél hozzájáruló nyilatkozata is szükséges, ami az e-Önkormányzat Portál felületén az első bejelentkezéskor tehető meg.
A Portál a következő címen érhető el: https://ohp-20.asp.lgov.hu . Az e-Önkormányzat portál a városi honlap kiemelt információk között elhelyezett linken keresztül is elérhető.
NAV elérhetőségek
NAV Közép-magyarországi Regionális Főigazgatósága
1132 Budapest, Váci út 48/c-d.
1438 Budapest Pf. 510.
NAV Közép-magyarországi Regionális Főigazgatóság
Észak-budapesti Igazgatósága
1139 Budapest, Teve u. 8-10.
1387 Budapest Pf. 45.
NAV Közép-magyarországi Regionális Főigazgatóság
Kelet-budapesti Igazgatósága
1144 Budapest, Gvadányi u. 69.
1438 Budapest Pf. 512.
NAV Közép-magyarországi Regionális Főigazgatóság
Dél-budapesti Igazgatósága
1096 Budapest, Haller u. 3-5.
1476 Budapest Pf. 93.
NAV Közép-magyarországi Regionális Főigazgatóság
Pest megyei Igazgatósága
1134 Budapest, Dózsa György út 128-130.
1397 Budapest Pf. 535.