Pilisvörösvár
Miben segíthetünk?
Egyeztetéseket tartottak a télen életbe lépő busz- és vonatmenetrendről
Egyeztetéseket tartottak a télen életbe lépő busz- és vonatmenetrendről
2022. szeptember 29.

Lezárultak az idei egyeztetések a Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. (KTI) a környékbeli települések – köztük Pilisvörösvár –  között a december 11-én életbe lépő, 2022/2023-as vonat, illetve buszmenetrenddel kapcsolatban. A megbeszéléseket ezúttal is elektronikos úton bonyolították a résztvevők. A KTI tájékoztatása szerint Pilisvörösvárral összefüggésben 14 észrevétel érkezett, a városunkat érdemben érintő javaslatok és válaszok a következők: 

  • Önkormányzatunk felvetése szerint óriási igény mutatkozik arra, hogy ismét közvetlen járat közlekedjen Szabadságligetről a Nyugati pályaudvarra és vissza, utalva arra, hogy Magdolnavölgy esetében már sikerült hasonló jellegű problémát megoldani a közelmúltban. Pilisszentkereszt és Pilisszántó irányából is nagy igény jelentkezik tovább a ligeti megálló jobb elérésére. Hozzátették: a vörösvári állomás parkolója a bővítés ellenére túlterhelt, ezt is enyhítené a Szabadságligeti megálló nagyobb mértékű bevonása. A MÁV-START Zrt. erre reagálva azt írja, hogy előbbire továbbra sincs lehetőség a pályaudvar és bevezető szakaszának terheltsége miatt, ugyanakkor jelezték, hogy vizsgálat alatt áll a menetrendi struktúra módosítása, amellyel az Esztergomból Nyugati pályaudvarra közlekedő zónázó és gyorsított vonatok megállíthatók lennének Szabadságligeten. Ennek bevezetését azonban egyelőre nem tudják garantálni. 

  • Egy másik észrevétel szerint még mindig probléma, hogy a Pilisvörösvár vasútállomásra túlságosan későn érkeznek a körjárat autóbuszai, így sokszor nem érnek oda az utasok, illetve az autóbusz nem várja meg a késő vonatokat. A javaslat szerint emiatt további összehangolás szükséges. A VOLÁNBUSZ Zrt. ezzel kapcsolatban azt írta, általános tapasztalataik szerint a menetrendben biztosított 5-8 perces átszállási idő elegendő, bár tény, hogy esetenként - a Pilisvörösvár belterületi közutak átlagosnál nagyobb terheltsége miatt - előfordulhat olyan mértékű késés, amely meghaladja a menetrendben tervezett átszállási időt. Hozzáfűzték: konkrétumok sajnos sem korábban, sem jelen észrevétel során sem hangzottak el, amelyek segítenék a probléma behatárolását, így érdemben csak a 2022/2023. tanév kezdetekor, szeptember-október hónapokban tudják majd vizsgálni a járatok menetrendszerűségét. A KTI ezzel kapcsolatban a menetrendszerűség vizsgálatát, szükség esetén pedig korrekciós javaslat kidolgozását javasolja.

  • Pilisvörösvár Önkormányzata továbbra is javasolja az egységes jegy/bérlet bevezetését a Volán és MÁV vonalakra, mert így a „ráhordásos” körjáratot még jobban ki lehetne használni. Ezzel kapcsolatban várják a korábban, a KTI által jelzett szakértői egyeztetések eredményét. A vasúttársaság erre reagálva azt közölte, hogy továbbítják a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) felé a település igényeit. A VOLÁNBUSZ azt közölte, hogy a kéréssel kapcsolatos állásfoglalás nem szolgáltatói hatáskörbe tartozik, míg a KTI szerint a kérdést vizsgálni fogják 2023-ban.

  • Ismét szerepelt a megjegyzések között, hogy a lakosság még mindig igényli, hogy a járatok sűrűbben érintsék a Nyár utcai buszmegállót. A VOLÁNBUSZ erre válaszul azt írta, hogy a Bocskai utcai, a Dugonics utcai és a Nyár utcai megállókat munkanapokon jelenleg 25 járat érinti, vagyis óránként legalább egy. Hozzáteszik: a rendelkezésünkre álló utasforgalmi adatok alapján az érintett megállóhelyek kihasználtsága a hivatásforgalmi időszakokban is alacsony, azon kívül pedig minimális, így a járatok számának bővítése társaságuk álláspontja szerint nem indokolt, azonban megrendelői elrendelés esetén biztosítható.

  • Az Önkormányzat a pilisvörösvári körjáratok összehangolását kérte a solymári helyközi volán járat menetrenddel, a tavalyi egyeztetésre hivatkozva pedig feltette a kérdést, miszerint ebben az esetben mit jelent a megalapozott utasigény. A VOLÁNBUSZ azt írta,  amennyiben a kérés a 64-es buszcsalád és a 830-as és 831-es vonalak összehangolására vonatkozik, abban az esetben állásfoglalásunk a következő: A 64-es buszcsalád menetrendjét alapvetően a hűvösvölgyi villamosvonalakhoz történő csatlakozásra, a 830-as és 831-es autóbuszok menetrendje pedig a pilisvörösvári vasútállomásra érkező és onnan induló vonatok menetrendjéhez hangolták, így a csatlakozások javítása társaságuk meglátása szerint csak a villamos és/vagy a vonatok menetrendjének módosítása révén megoldható. A Közlekedéstudományi Intézet pedig a jelentős kötöttségek miatt jelenleg nem lát lehetőséget a módosításra.

Csobánkáról is érkeztek Pilisvörösvárt érintő kérdések, felvetések.

  • A helyi Önkormányzat azt írja, a bérlet megvásárlása rendkívül nehézkes, mert bár a buszsofőrnél lehet venni, azonban, ha nincs nála bérlet, akkor a legközelebbi jegypénztár Szentendrén található. Megjegyezték azt is, hogy az autóbuszon hagyott tárgyakat sem lehet leadni helyben. Azt írják, igény merült fel, hogy Pomázon vagy Pilisvörösváron iroda vagy pénztár, vagy bérlet-automata létesüljön. Ezzel kapcsolatban a busztársaság azt közölte, hogy két lehetőség is van bérletet vásárolni városunkban, a Fő út 98. szám alatti, illetve a Hősök tere 2. szám alatti lottozóban. Emellett felhívták a figyelmet arra a lehetőségre, miszerint applikációban és online is meg tudják venni az utasok a bérletet. 

  • Szintén Csobánkáról érkezett az igény, hogy induljon újabb autóbuszjárat településükről Pilisvörösvárra a diákok érdekében, hogy részt tudjanak venni különórákon, illetve lehetőségük nyíljon az egész napos iskolai jelenlétre. Igény mutatkozott emellett arra is, hogy tanítási napokon kívül is el tudjanak jutni a tanulók Pilisvörösvárra. Csobánkáról érkezett az a felvetés is, miszerint indokolt a Pomáz – Pilisvörösvár menetrendszerinti autóbuszjárat sűrítése: reggel egy, délután két busszal. A VOLÁNBUSZ leírta, hogy ez a gyakorlatban miképpen lehetne gazdaságosan megoldható, a KTI a felvetések kapcsán pedig  teljesítményvizsgálatot kér, ami alapján döntés születhet a kérdésekben.   

Ha érdekli, hogy tavaly milyen felmerülő kérdéseket vitattak meg a résztvevők, ide kattintva elolvashatja.

 

Hírek []
Események []
Dokumentumok []
Aloldalak []